woensdag 9 december 2009

Stof beschilderen

 

Mijn vriendin Conny en ik waren erg benieuwd hoe je stempels moet maken om stof te beschilderen. Even op internet zoeken wat voor materiaal je allemaal nodig heb en lekker op een ochtendje afgesproken en samen met een kopje koffie erbij gaan knutselen, en inderdaad er waren ook nog wat pepernoten over. Weggooien is zonde, toch.

 

We wilden het ontwerp simpel houden.

001 

 

Ik denk dat dat wel gelukt was. Nu de rest nog. We hebben eerst op papier een appel getekend. De appel hebben we overgetrokken op een soort rubber.

Daarna hebben we de appel op een stukje karton geplakt, zodat je het geheel beter kan oppakken. De appel met rode verf ingekleurd, en het steeltje met bruine verf gekleurd, dit is dan je stempel. Daarna hebben het op een stukje stof afgedrukt. Je kan eindeloos variëren met  patronen, je kan zelf iets tekenen, maar ook iets op internet opzoeken en dit overtrekken op het rubber.

002

 

 

Het was een erg gezellige ochtend en het resultaat was ook heel geslaagd. We gaan dit zeker verder uitwerken.

 

 

 

003 004 

Het malletje inkleuren met kleuren die je mooi vindt.

009 

Dit is dan het eindresultaat. Dit is een proeflapje maar je kan het ook op een T-shirt stempelen, natuurlijk erg leuk voor op kinderkleding.

Het lijkt me ook leuk om servetten te maken voor de kerstdagen. Ik weet niet of me dat nog lukt. Inderdaad waar haal je de tijd vandaan.

Allemaal een prettige avond.

1 opmerking:

  1. En je hebt het beschildert?? Of hoe moet ik dat zien?

    Je 2de krans is ook mooi geworden, ik heb hem nog in de kamer hangen. Hij was vochtig geworden en moet eerst opdrogen voor hij opgeruimd word. Maar hij ruikt zoooooo lekker!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie. Dit is voor mij een inspiratie bron om hier mee verder te gaan.