maandag 1 februari 2010

Tijd voor vilten

Vrijdag naar een atelier geweest waar ze wolvilt verkopen,  ik wilde toch wat meer gaan oefenen met dit materiaal. Werd helemaal gretig en zweterig van al die mooie kleuren. Geweldig gewoon. Je kan niet alles kopen (jammer hoor), dus dit is mijn selectie.

P1010748

Vind het erg leuk materiaal om mee te werken. Je weet alleen niet zo goed wat je moet maken. Dus ook maar meteen een boekje erbij gekocht voor wat voorbeelden.

P1010746

De tulpen lijken mij erg leuk om eens te maken. Ik laat het jullie wel zien als ik iets uitgeprobeerd heb.

Ik had ook nog nooit genaald vilt (ik weet niet of ik dit goed zeg)  maar dat moet je ook eens geprobeerd hebben denk ik dan zo.

Ik heb een stukje wol gepakt en ben daar met een speciale naald in gaan prikken. Op een gegeven moment word het materiaal steviger en kan je het een beetje in de vorm prikken die je wil.

Ik heb er wat kleurtjes aan toegevoegd en dit is het resultaat geworden.

P1010745

Ik heb hem op een spang geprikt, en hij hangt precies in het kuiltje in je hals. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

De kop van de week is eraf en ik wens jullie allemaal nog een prettige week toe. Kijk uit als je de weg op moet. Ik ben vandaag voor mijn eigen veiligheid maar met de trein gegaan.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Edith, Wat een leuke hals ketting. Ik heb het boekje ook er staan inderdaad leuke dingen in. Ben benieuwd naar de tulp, ik heb hem ook eens gemaakt, helaas geen foto van en aan iemand cadeau gedaan. Jij ook een veilige fijne week. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je ketting is erg mooi geworden, leuk om nieuwe ideeen op te doen en te leren, ik ben benieuwd wat je met de rest van de mooie wol gaat doen!
    Fijne dag!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow...wat een kleuren!!

    Daar word je spontaan vrolijk van!

    En het naaldvilten lijkt mij ook wel leuk om te doen!

    Fijne week, hoe is het vorige projekt afgelopen??

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi edith,
    wat leuk.een al die kleurtjes.ik ben benieuwd
    wat je noog leuks mee doet????maag ik ook met jouw samen een keertje oefenen?

    groetjes conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe hoe leef jij nog??????

    waar ben je????


    groetjes conny

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie. Dit is voor mij een inspiratie bron om hier mee verder te gaan.