zondag 3 januari 2010

Brei project

Lekker hoor zo’n kerstvakantie. Je hebt net wat meer tijd om je te ontspannen en weer eens een “oude” hobby te voorschijn te halen.  Ik had al een tijd niet meer gebreid, heb dus weer even moeten oefenen, om weer gelijkmatige steken te krijgen.

001

Ik wilde een sjaal breien van pompon wol. Deze wol brei je met breinaald nr. 6 dus je bent snel klaar. Dat moet ook wel want ik heb er drie gebreid. 

003Ik heb 10 steken opgezet en heb alle naalden recht gebreid.  Voor de steken brei je alleen het dunne gedeelte de bolletjes blijven tussen de steken liggen. Ik heb de steken verdraaid gebreid, dat houd in dat je averecht insteekt maar wel recht breit. De sjaal wordt dan iets steviger. 

005 004

Van de paarse pompon wol heb ik twee sjaals gebreid. Ik ben daar vergeten een foto van te maken toen ze af waren, die plaats ik er nog wel eens op.

Voor mezelf heb ik er ook een gebreid in terra kleuren. Hiervoor heb ik 12 steken opgezet en deze ook verdraaid recht gebreid.

020

Het draagt echt heel behaaglijk ze zijn ook erg warm, maar dat mag wel met dit weer wat we momenteel hebben in Nederland.

Nog een prettige zondag.

8 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi!!! groetjes van Hélène - Rhauderfehn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Edith als eerst een gezond, gelukkig en creatief 2010. leuk om de sjaal te breien he, ik heb er vorig winter een paar gebreid, weet je dat je ze ook leuk als sjaal/ketting kunt haken??
    Wat is je hoofd-blog trouwens leuk geworden mooi mozaïek. Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat zijn ze leuk geworden Edith...dat zou je niet zeggen als je de lange dunne draad tussen de bolletjes ziet...wat pakt dat mooi zeg...lijkt me heerlijk zacht...
    groetjes Francien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Edith,

    leuk joooo.
    dankje voor het compliement.
    ik finde de tas zelf ook mooi geworden.


    groetjes conny

    tot Vrijdag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Edit,
    Wat ontzettend leuk he om met deze wol te breien! Ik ben er ook mee bezig alleen vind ik nog geen goede manier om af te hechten.
    Hoe heb jij dat gedaan?

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Petra, Ik heb hier toch maar naald en draad voor nodig gehad, twee bolletjes met naald en draad aan elkaar genaaid. Dan laat het niet meer los en kan het niet gaan rafelen.

    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heb gisteren net 5 bollen gekocht van deze wol. Inderdaad heerlijk zacht voor een sjaal. Ben even aan het rommelen geweest om op te zetten. Met die gekke bolletjes toch een stuk lastiger dan met gewone wol.
    Natasja

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie. Dit is voor mij een inspiratie bron om hier mee verder te gaan.