zondag 24 januari 2010

Wie kan mij hier aan helpen

Een paar jaar geleden heb ik papier gekocht waar ik bloembladeren van gemaakt had. Het resultaat was toen zo leuk. Ik ben nu op zoek naar dit materiaal.

P1010727

Ik had het idee dat ik het gekocht had in een bloemsierkunst winkel. Via Google kwam ik op de site pompoenzaden-decoshop waar ze het hopelijk zouden verkopen. Ze verkopen er inderdaad heel veel en ben ook een tijdje op de site blijven hangen omdat er zoveel, ook op ander hobby gebied te koop is. Dus heb ik via de site de vraag gesteld of ze me verder konden helpen. Tot mijn verbazing kreeg ik binnen een half uur reactie. Ze konden mij helaas niet helpen, maar via mail hebben ze geprobeerd mij verder te helpen en zelfs mee te denken voor ander opties. Ik vind dat bijzonder aardig.

Ik hoop dat iemand anders mij hier verder mee kan helpen. Het is heel strak gerold papier. Als je het uitrolt is het net stevig crêpepapier.  Het blijft heel goed in vorm om er bladeren van te maken.

Ik hoop dat iemand mij de tip kan geven waar ik dit kan halen.

P1010727

Alvast bedankt en een prettige dag.

5 opmerkingen:

  1. In de grote hobbyzaken zullen ze het toch nog wel hebben?

    Als je weet hoe het heet, kijk dan eens bij tante google!! Dan zul je het vast vinden!

    Veel succes,groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Edith,

    Ik heb even voor je gegoogeld, en het heet raffiaband of siertouw. je kunt het krijgen bij Blokker of de Action stond er bij.

    Zelf tip ik, zoals ik al eerder zei meer op grote hobbyzaken.Maar ik kijk nog even verder.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Edith, ik heb vroeger in een bloemenzaak gewerkt en wat Thea schrijft klopt.
    wij gebruiken het om boeketten/bloemen te omwikkelen, maar je kunt het voor vele dingen gebruiken, zal nog eens heel goed nadenken waar wij ze nog meer voor gebruikten.(is al z'n 21 jaar geleden pff waar blijft de tijd ) ben benieuwd wat jij ermee doet. groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OOOOh geen idee, maar hoop dat je snel iemand vind die het wel weet, niets is erger als je niet verder kan of het juiste materiaal kan vinden wat je in je hoofd hebt zitten ;)

    liefs bellavien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, volgens mij is het floristische crêpepapier van 180g. Ik heb het ook nodig voor mijn hobby, maar kan nergens vinden (in Nederland). Waarschijnlijk is het verkrijgbaar bij bloemenverpakingen groothandel (daar kan je kijken alleen als je een bedrijf hebt in deze branch). In Duitsland is het wel verkrijgbaar. Waar particulieren kunnen dat kopen? (Nog)Geen idee. Als bedrijf kunt u terecht naar www.kreppapier.de Ik blijf zoeken want ik heb het erg nodig. :-)

    Gr., Liya

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je reactie. Dit is voor mij een inspiratie bron om hier mee verder te gaan.